De markt voor organisatieadviseurs is behoorlijk veranderd, de laatste jaren. Voor veel professionals was dreigend ontslag het laatste zetje dat ze nodig hadden om zich als zelfstandige te vestigen, en vaak als adviseur. Dat bekt namelijk lekker en je hoeft er geen diploma voor op zak te hebben. Maar een naambordje op je (LinkedIn) deur plaatsen blijkt voor velen een ander verhaal dan aan werk komen. Het aantal opdrachten is door dezelfde crisis namelijk gestaag gekrompen. ‘We kunnen het zelf wel’, is in veel organisaties de slogan en ‘al die externen kosten gewoon teveel geld’. Gevolg is dat veel adviseurs zonder werk zitten en de grote adviesbureaus personeel hebben moeten wegsaneren.

Maar VIJFadvies staat nog steeds met enthousiasme overeind! De overtuiging dat adviseurs (net als managers) er vooral op uit zijn hun eigen zakken vullen te vullen en geen echte waarde toevoegen, weerleggen we elke dag weer door in onze projecten opdrachtgevers écht verder te helpen. Door met onze externe hulp, input, deskundigheid of begeleiding het verschil te maken tussen slagen of falen, tussen stilstand of ontwikkeling, tussen ‘een leuke dag met het team’ of ‘elkaar echt gevonden en stevige afspraken gemaakt’.

Klanten weten VIJFadvies al bijna veertien jaar te vinden, omdat we orde scheppen, beweging brengen en oplossingen aandragen. Dat is geen handel in gebakken lucht, dat zijn waardevolle bijdragen die organisaties beter en efficiënter laten functioneren, mensen meer zin geven in hun werk en het plezier terugbrengt in teams. Op deze plek verschijnen voortaan met onregelmatige tussenpozen observaties, anekdotes en bespiegelingen van de adviseurs van VIJFadvies om die toegevoegde waarde voor klanten te bewijzen.